Hoe kan ik een afhandeling in gang zetten?

Als eerste moet je een verzoek om garantie afhandeling natuurlijk aan ons melden. Om onnodige verzendkosten te voorkomen is het handig dit eerst per e-mail te doen. Geef daarbij aan waarom je vindt dat een garantieregeling van toepassing is. Voeg zo mogelijk foto’s toe waarop het defect goed is te zien. Als op basis van hiervan direct duidelijk is dat je aanvraag gegrond is, nemen wij contact met je op. In overleg bepalen we dan de gewenste wijze van afhandeling.

Als uit de schriftelijke aanvraag het defect niet direct duidelijk is vast te stellen, zal het defecte artikel ter beoordeling naar ons toegestuurd moeten worden. Verzendkosten zijn in dat geval voor rekening van de koper. Op afspraak kun je het artikel natuurlijk ook persoonlijk bij onze werkplaats afleveren.

Voor Fetra-produkten geldt eveneens dat garantieaanspraken het best eerst schriftelijke aan ons gemeld kunnen worden. Verdere afwikkeling wordt verzorgd door het Nederlandse Festa-filiaal. Wij sturen in dat geval het adres waarnaar de artikelen verstuurd kunnen worden.